25-12-2010

Harry Potter and the Order of the Phoenix


Van: David Yates. Met oa: Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grind, Gary Oldman, Michael Gambon, Alan Rickman, Helena Boham Carter en Ralph Fiennes. Het vijfde deel van de Harry Potter reeks. Ondertussen zijn bijna alle boeken verfilmd, op een na. Ik heb ze allemaal gezien en de magie voel je toch echt wel. Harry wordt niet gelooft dat hij-die-niet-genoemd-mag-worden terug is. Hij richt een club op, de strijders van Perkamentus en leert een paar medeleerlingen verdedigings spreuken. Wat altijd wel verwarrend blijft zijn de namen, maar een paar zijn gebaseerd op de engelse versie, de rest is anders. Dit deel is wel weer erg goed gedaan en het is een schande dat Sirius Zwarts eruit gaat. Hij kwam er maar even in voor. Misschien was J.K Rowling een beetje klaar met de personen want vanaf deze film gaan er veel doden vallen. Helena Boham Carter heeft weer laten zien dat ze goed kan acteren, een vreselijk enge heks past wel een beetje bij haar. Toen ik daarnet erachter kwam dat Voldemort Ralph Fiennes is, was ik erg verrast. Ik had hem niet herkend en hij heeft ook wel acteer skills. Als laatste wil ik nog even Alan Rickman noemen, waarvan ik altijd rillingen krijg als ik die man als Sneep zie. Altijd donker en griezelig, de manier van praten is ook zo geweldig. Perfect voor dat karakter!
Dit is zeker niet de beste film van de reeks, maar hij staat wel hoog in mijn lijst. Bovenaan staat, geen idee, wat is jullie favoriete Harry Potter film? En boek?
Zou het niet heel cool zijn als wij konden toveren? Dat is altijd al een wens van mij geweest.
x

24-12-2010

Merry Christmas!

Ik kon geen plaatje vinden met films, dus dan maar zo.
Fijne kerst!
En alvast gelukkig nieuwjaar! misschien kan ik daar geen aparte post voor maken.
X

Simply Irresistible


Van: Mark Tarlov. Met oa: Sarah Michelle Gellar, Sean Patrick Flanery en Patricia Clarkson Dylan Baker. Een krab die wegloopt uit een mand met zijn soortgenoten omdat hij verkocht wordt, dat klinkt al als een rare film. Deze film begint ook zo, met daarna een ongemakkelijke ontmoeting van kokkin Amanda en zakenman Tom. Blijkbaar moest deze film grappig zijn en romantisch, maar het is net niet grappig en te overdreven. Dan het eten dat zo lekker zou moeten zijn dat je er helemaal gek van gaat doen, heel onlogisch. Tom eet het eten dat Amanda maakt, zoent haar en dan gaan ze samen zweven. Dit komt allemaal door het eten, wat er eerlijk gezegd goed uit ziet. Heel positief ben ik niet over deze film, alleen moest ik hem per se afkijken. Een perfecte omschrijving voor deze film? Raar! Zoek je een geschikte film om af te kraken, dit is je kans. Het acteer werk van Flanery (Tom) was redelijk goed, want het kost wel moeite om te spelen dat je helemaal verliefd wordt op het eten.
x