17-07-2011

Donnie Darko

Van: Richard Kelly. Met oa: Jake Gyllenhaal, Jena Malone, Holmes Osborne, Maggie Gyllenhaal, James Duval, Drew Barrymore, Mary McDonnell.
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen bij deze film. Het acteerwerk is geweldig. Jake Gyllenhaal laat hier echt zijn talent zien, net zoals bij Brokeback Mountain. Ook de andere acteurs verdienen een complimentje. Het verhaal is heel erg goed, maar vaag. Voor deze film is het niet erg dat het vaag is, want dat past bij de film. Het is ook een interessant verhaal. Je gaat heen en terug in de tijd en het is moeilijk te ontdekken hoe het precies zit. Daarom bleef ik, na de film gezien te hebben, nog lang over de film nadenken. De film is soms wat eng en goed spannend.
Er is een vervolg op deze film, maar deze verscheen direct op dvd en heeft nooit in de bioscoop gedraaid. Ik ben aan de ene kant erg benieuwd naar deze film, maar aan de andere kant weet ik dat het een slechte film is. Ik ga de film wel kijken en laten weten hoe de film was.
X


01-05-2011

Sweeney Todd: The demon barber of Fleet street


Van: Tim Burton. Met oa: Johnny Depp, Helena Boham Carter, Alan Rickman, Timothy Spall, Sacha Baron Cohen, Jamie Campbell Bower, Jayne Wisener, Laura Michelle Kelly en Ed Sanders. Een hele lijst van mensen, maar ze maken allemaal een groot deel uit van de film. Het lijkt wel of Tim Burton de hele Harry Potter cast bij elkaar heeft gebracht. Je ziet steeds vaker dat dezelfde combinatie acteurs en actrices wordt gebruikt. Nu de film, gebaseerd op de succesvolle musical Sweeney Todd is dit weer een prachtige film van Tim Burton. Hij kan zichzelf niet overtreffen denk je, maar dan komt Alice in Wonderland en hopelijk gaat Burton nog lang door met regisseren. Op hem kom ik later nog terug. Het acteerwerk is geweldig en blijkbaar hebben veel acteurs en actrices ook zangers en zangeressen in zich. Helena Boham Carter heeft een hele hoge zangstem, wat prachtig combineert met de zwoele noten van Johnny Depp. De rest van de cast kan er ook wat van, vooral Ed Sanders, het schattig, behulpzame jongetje die als enige door heeft wat er mis is. Dan het decor, allemaal opgenomen in de studie, allemaal nep en toch geweldig. Rond de hele film hangt een donkere sfeer, waar Burton erg goed in is (denk aan Edward Scissorhands). En zo eng is het eigenlijk ook niet, het bloed valt erg mee kwam ik achter. Mensen die toch niet zo goed tegen bloed kunnen moeten dan maar even hun ogen dicht doen. Weinig bloed kan je het niet noemen en je lust ook geen pasteitjes meer na deze film, maar dat is het waard!
Dan nog even Tim Burton, een jaar geleden waren o.a. zijn tekeningen te zien in het MoMa in New York City. Daar ben ik heen geweest en die man heeft me een mooie tekenstijl. Bovenin kan je hier een plaatje van zien. Ook schrijft hij geniale gedichtjes. Zoals deze:
Jimmy, the Hideous Penguin Boy
'' My name is Jimmy,
but my friends call me,
'the hideous penguin boy. ' ''
Donderdag 5 mei 2011 op Veronica om 23.15 uur, Sweeney Todd: The demon barber of Fleet Street

Iron Man

Van: Jon Favreau. Met oa: Robert Downey Jr., Gwyneth Paltrow, Terrence Howard, Jeff Bridges en Shaun Toub.
Ik werd per direct verliefd op deze film na de eerste minuut. Ik ging deze film geheel onverwacht kijken, want hij kwam op tv zonder dat ik het wist en toen kwam ik erachter dat hij op tv kwam een paar minuten voordat hij begin dus ik had geen keuze. Het acteerwerk is geweldig en Robert Downey Jr. heeft me overtuigd dat hij wel kan acteren. Jeff Bridges is natuurlijk gewoon goed, dat heeft hij al laten zien in The Big Lebowski, wat ook een briljante film is. Waar ik vooral van onder de indruk was, zijn de hightec snufjes die in deze film zitten. De pratende computers, het wonder pak met de wonder technologie in het midden. Wat zal er gebeuren als dat echt zou gebeuren? Wordt alles erger of beter. Dat wil ik wel weten.
Ik heb een voorliefde voor rampenfilms, actiefilms met belachelijke achtervolgingen en heldenfilms. De beste heldenfilms waren er eerst als strips. Het idee van Iron Man is geweldig. Jammer genoeg kan ik niet oordelen of de strip goed verfilmd is, maar het is een goed lopend verhaal. Niks mis mee.
Vrijdag 7 mei 2011 om 20.30uur op RTL5 komt Hankock met Will Smith. Kijken!
x

07-02-2011

Cloverfield


Van: Matt Reeves. Met oa: Micheal Stahl-David, Mike Vogel, T. J. Miller, Jessica Lucas, Lizzy Caplan en Odette Yustman. Een groepje mensen legt vast hoe zij een vriendin gaan redden in Manhattan, New York terwijl een wezen de stad aanvalt. De techniek om deze film op te nemen heet 'found footage'. Ik vind het een creatieve manier en het maakt een film realistischer. Deze film was niet realistisch maar wel goed spannend. Lopen in de donkere metro gangen terwijl er enge wezens rondlopen, ik zou het niet doen. Doordat ik niet realiseerde echt dat het een film is, ik wist wel dat het een film is maar ik lette er niet, heb ik ook niet zo gelet op het acteer werk. Het blijkt dat dit heel goed is want het was geloofwaardig. Toen de film was afgelopen had ik wel zo'n gevoel van: is dit het? echt waar? Het voelde niet alsof het klaar was, ik ben zo nieuwsgierig hoe is het afgelopen, maar er is geen deel twee. Dus het is echt waard om het te kijken, maar je moet wel van spanning houden en je fantasie kunnen gebruiken. Ik vond het prachtig dat altijd New York wordt gebruikt om rampen te laten afspelen. Het is wel typisch. Dit komt omdat al die films Amerikaans zijn, maar toch. Toen ik Cloverfield ging opzoeken op de imdb.com zag ik meteen voor me hoe die spanning voor het uitkomen van deze film was geweest. Zouden mensen erin zijn getrapt?
X

25-12-2010

Harry Potter and the Order of the Phoenix


Van: David Yates. Met oa: Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grind, Gary Oldman, Michael Gambon, Alan Rickman, Helena Boham Carter en Ralph Fiennes. Het vijfde deel van de Harry Potter reeks. Ondertussen zijn bijna alle boeken verfilmd, op een na. Ik heb ze allemaal gezien en de magie voel je toch echt wel. Harry wordt niet gelooft dat hij-die-niet-genoemd-mag-worden terug is. Hij richt een club op, de strijders van Perkamentus en leert een paar medeleerlingen verdedigings spreuken. Wat altijd wel verwarrend blijft zijn de namen, maar een paar zijn gebaseerd op de engelse versie, de rest is anders. Dit deel is wel weer erg goed gedaan en het is een schande dat Sirius Zwarts eruit gaat. Hij kwam er maar even in voor. Misschien was J.K Rowling een beetje klaar met de personen want vanaf deze film gaan er veel doden vallen. Helena Boham Carter heeft weer laten zien dat ze goed kan acteren, een vreselijk enge heks past wel een beetje bij haar. Toen ik daarnet erachter kwam dat Voldemort Ralph Fiennes is, was ik erg verrast. Ik had hem niet herkend en hij heeft ook wel acteer skills. Als laatste wil ik nog even Alan Rickman noemen, waarvan ik altijd rillingen krijg als ik die man als Sneep zie. Altijd donker en griezelig, de manier van praten is ook zo geweldig. Perfect voor dat karakter!
Dit is zeker niet de beste film van de reeks, maar hij staat wel hoog in mijn lijst. Bovenaan staat, geen idee, wat is jullie favoriete Harry Potter film? En boek?
Zou het niet heel cool zijn als wij konden toveren? Dat is altijd al een wens van mij geweest.
x

24-12-2010

Merry Christmas!

Ik kon geen plaatje vinden met films, dus dan maar zo.
Fijne kerst!
En alvast gelukkig nieuwjaar! misschien kan ik daar geen aparte post voor maken.
X

Simply Irresistible


Van: Mark Tarlov. Met oa: Sarah Michelle Gellar, Sean Patrick Flanery en Patricia Clarkson Dylan Baker. Een krab die wegloopt uit een mand met zijn soortgenoten omdat hij verkocht wordt, dat klinkt al als een rare film. Deze film begint ook zo, met daarna een ongemakkelijke ontmoeting van kokkin Amanda en zakenman Tom. Blijkbaar moest deze film grappig zijn en romantisch, maar het is net niet grappig en te overdreven. Dan het eten dat zo lekker zou moeten zijn dat je er helemaal gek van gaat doen, heel onlogisch. Tom eet het eten dat Amanda maakt, zoent haar en dan gaan ze samen zweven. Dit komt allemaal door het eten, wat er eerlijk gezegd goed uit ziet. Heel positief ben ik niet over deze film, alleen moest ik hem per se afkijken. Een perfecte omschrijving voor deze film? Raar! Zoek je een geschikte film om af te kraken, dit is je kans. Het acteer werk van Flanery (Tom) was redelijk goed, want het kost wel moeite om te spelen dat je helemaal verliefd wordt op het eten.
x