25-12-2010

Harry Potter and the Order of the Phoenix


Van: David Yates. Met oa: Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grind, Gary Oldman, Michael Gambon, Alan Rickman, Helena Boham Carter en Ralph Fiennes. Het vijfde deel van de Harry Potter reeks. Ondertussen zijn bijna alle boeken verfilmd, op een na. Ik heb ze allemaal gezien en de magie voel je toch echt wel. Harry wordt niet gelooft dat hij-die-niet-genoemd-mag-worden terug is. Hij richt een club op, de strijders van Perkamentus en leert een paar medeleerlingen verdedigings spreuken. Wat altijd wel verwarrend blijft zijn de namen, maar een paar zijn gebaseerd op de engelse versie, de rest is anders. Dit deel is wel weer erg goed gedaan en het is een schande dat Sirius Zwarts eruit gaat. Hij kwam er maar even in voor. Misschien was J.K Rowling een beetje klaar met de personen want vanaf deze film gaan er veel doden vallen. Helena Boham Carter heeft weer laten zien dat ze goed kan acteren, een vreselijk enge heks past wel een beetje bij haar. Toen ik daarnet erachter kwam dat Voldemort Ralph Fiennes is, was ik erg verrast. Ik had hem niet herkend en hij heeft ook wel acteer skills. Als laatste wil ik nog even Alan Rickman noemen, waarvan ik altijd rillingen krijg als ik die man als Sneep zie. Altijd donker en griezelig, de manier van praten is ook zo geweldig. Perfect voor dat karakter!
Dit is zeker niet de beste film van de reeks, maar hij staat wel hoog in mijn lijst. Bovenaan staat, geen idee, wat is jullie favoriete Harry Potter film? En boek?
Zou het niet heel cool zijn als wij konden toveren? Dat is altijd al een wens van mij geweest.
x

24-12-2010

Merry Christmas!

Ik kon geen plaatje vinden met films, dus dan maar zo.
Fijne kerst!
En alvast gelukkig nieuwjaar! misschien kan ik daar geen aparte post voor maken.
X

Simply Irresistible


Van: Mark Tarlov. Met oa: Sarah Michelle Gellar, Sean Patrick Flanery en Patricia Clarkson Dylan Baker. Een krab die wegloopt uit een mand met zijn soortgenoten omdat hij verkocht wordt, dat klinkt al als een rare film. Deze film begint ook zo, met daarna een ongemakkelijke ontmoeting van kokkin Amanda en zakenman Tom. Blijkbaar moest deze film grappig zijn en romantisch, maar het is net niet grappig en te overdreven. Dan het eten dat zo lekker zou moeten zijn dat je er helemaal gek van gaat doen, heel onlogisch. Tom eet het eten dat Amanda maakt, zoent haar en dan gaan ze samen zweven. Dit komt allemaal door het eten, wat er eerlijk gezegd goed uit ziet. Heel positief ben ik niet over deze film, alleen moest ik hem per se afkijken. Een perfecte omschrijving voor deze film? Raar! Zoek je een geschikte film om af te kraken, dit is je kans. Het acteer werk van Flanery (Tom) was redelijk goed, want het kost wel moeite om te spelen dat je helemaal verliefd wordt op het eten.
x

08-10-2010

Glee

Zo dat is lang geleden. Alles lag een beetje stil door school en de rest van mijn drukke leven. Er zweeft een mug om me heen. Laat ik maar weer eens een film doen, nee een serie voor de afwisseling. Glee.
Van: Ian Brennan. Met oa Matthew Morrison, Lea Michele, Cory Monteith, Chris Colfer, Dianna Agron, Jayma Mays, Kevin McHale, Jane Lynch en Jessalyn Gilsig. Wat veel mensen. Ik vind het een geniale serie! Er zit humor in en muziek. Ik twijfel wel een beetje of al die mensen dat echt zelf hebben gezongen, het klinkt gewoon altijd zuiver. Soms krijg ik kippenvel als ze weer een prachtig lied zingen. Verder gebeurd er erg veel in de serie. Er zijn meedere verhaal lijnen wat het soms ingewikkeld maakt maar het houdt je wel geboeid. IK moest ontzettend lachen toen Kurt Hummel (Chris Colfer) op Beyonce- Single Ladies ging dansen. Ik vind gay guy's echt geniaal. Zoals Adam Lambert, hij is ook cool. 20 november is hij is Nederland, Amsterdam Paradiso. Maar nu dwaal ik af. Liefde, drama, zang, dans en humor, het komt allemaal voor in Glee. Het is misschien wel moeilijk om in de serie te stappen. Kijk anders gewoon voor de leuke muziek. 20.30 uur op RTL 5 elke dinsdag met daarna Modern Family. Een andere serie die ik nog nooit heb gezien.
X

23-08-2010

White Oleander

Van: Peter Kosminsky. Met oa Alison Lohman, Michelle Pfeiffer, Renee Zellweger, Robin Wright Penn. Sorry dat ik lang niet heb geschreven. Vakantie. Ondertussen heb ik veel films gezien en dit is de eerste die ik wil ''behandelen''. Het was een hele aangrijpende en schokkende film. Ik leefde helemaal mee met de hoofdpersoon Astrid. Ik en mijn zusje, die de film eigenlijk niet had moeten zien, vonden Alison Lohman zo mooi. Het acteerwerk was erg goed! Ik zat er zo in, dat gebeurt niet vaak bij mij. Het liefst kijk ik hem nog een keer gewoon omdat het verhaal sterk is. Ik realiseerde me dat dit soort dingen ook wel in het echt gebeuren, dus dit stuurde een waarschuwing. Nou zijn veel films bedoelt als een waarschuwing, maar deze bracht het ook echt over. De titel begreep ik eerst niet, maar dat werd uitgelegd in de film. Oja wat ik ook zo mooi vond was dat Astrid het verleden achter zich liet door van ieder huis een kopie te maken in een koffer. Een hele mooie manier. Als ik dat nodig zou hebben zou ik het graag op die manier doen. Morgen ga ik waarschijnlijk naar The Last Airbender dus dan doe ik daar ook een stukje over.
x

14-07-2010

The Hurt Locker


Van: Kathryn Bigelow. Met oa Jeremy Renner, Anthony Mackie en Brian Geraghty. Een film die 6, ja 6 oscars op zijn naam heeft staan. Dat is het ook wel waard, maar ik had hem net iets beter verwacht. Wat heel jammer was dat ik de DVD had gehuurd en nu zaten er krassen op dus soms haperde de film. Ondanks dat was het een waanzinnige film. Het gaf zo duidelijk weer hoe alles in Irak eraan toe gaat. Het was dan ook niet zo'n standaard oorlogsfilm. Er zat veel spanning in en het was totaal niet voorspelbaar. Toen ik even op de DVD hoes keek was ik verrast dat deze film door een vrouw is gemaakt. Over het algemeen zijn er minder vrouwelijke regisseurs en vaak kiezen ze dan voor romantische komedies. Blijkbaar had zij het idee om daar verandering in te brengen. Ik vind dat Jeremy Renner er goed speelde. Hij liet dan toch wel weer zien dat het een film was, misschien is dat slecht, misschien is dat goed. Dat weet ik niet zo goed. Mijn vader had ook nog even tussendoor uitgelegd hoe ze oorlog voeren in Irak en dat maakte deze hele film veel duidelijker. Een echte aanrader!
Voordat ik op vakantie ga wil ik het ook nog even over de serie flash forward hebben.
x

13-07-2010

The Imaginarium of Doctor Parnassus


Van: Terry Gilliam. Met oa Heath Ledger, Christopher Plummer, Lily Cole, Andrew Garfield, Verne Troyer, Tom Waits, Johnny Depp, Jude Law en Colin Farrell. De aller laatste film met Heath Ledger. De film is dan ook opgedragen aan hem. Ik was erg verrast door deze film. Ik had wel iets een beetje bedacht hoe het zou kunnen zijn, maar het was nog veel beter! Het is echt ongelofelijk wat een fantasie Terry Gilliam heeft. De hele film is erg inspirerend en iedereen acteert even goed. Lily Cole is eigenlijk een model en meestal gaat dat niet samen met acteren. Zij bewijst het tegendeel. Ze was erg goed, alleen kan je het pas echt beoordelen als je meer films met haar erin hebt gezien. Nu wil ik het even over Verne Troyer hebben. Het is een heel heel klein mannetje, maar erg leuk en interessant om naar te kijken. Hij speelt Percy, de grote hulp van Dr. Parnassus. Volgens mij speelt hij dat enge groene ding in deel twee van Harry Potter. Voor Heath Ledger is dit een mooie afsluiting van zijn leven, vind ik. Hij overleed in Januarie 2007 aan een overdosis. Heath was bezig met deze film en kon hem dus niet afmaken. Alle stukken die in het echt werden gespeeld waren met hem al opgenomen. Als oplossing voor de missende scene's namen ze vervangende acteurs. Telkens als Heath/Tony door de spiegel gaat veranderd zijn uiterlijk in een andere acteur. Zo ontzettend slim bedacht! Ik hoop dat het te snappen valt en anders moet je gewoon de film kijken. Het is echt een aanrader. Er spelen wel weinig meisjes in...
x

28-06-2010

Crash

Van: Paul Haggis. Met oa Michael Pena en Terrence Howard. Ik vond het niet nodig om de acteurs en actrices erbij te zetten want die kan je lezen op het plaatjes, behalve twee personen die niet op het plaatje staan en toch een belangrijke rol spelen. Dit kan een ingewikkelde film zijn. Je begint bij een moord, dan ga je terug naar die dag daarvoor en zie je allemaal verschillende verhalen. Tijdens het kijken moet je daar niet te veel over nadenken. Wat me echt verbaasde was dat Ludacris erin speelde. Ik wist helemaal niet dat hij kon acteren. Ik ken hem van het liedje Baby- Justin Bieber, maar ik vond het niet zo'n leuk nummer. Verder heeft de film wel een indruk achtergelaten. Het gaf zo'n duidelijk beeld van racisme, ik had nooit gedacht dat racisme zo erg kon zijn. Matt Dillon speelt de ergste racist, hij houdt een man en een vrouw aan alleen maar om hun huidskleur. Het schokte me, zoiets doe je toch niet. Gelukkig is dit een film, maar als het er ook zo aan toe gaat in de echte wereld, moet daar iets aan gedaan worden. Mocht je nu denken: Oh die wil ik wel zien! En je houdt van happy endings. Dan raad ik je deze af, want een happy ending is het nou niet echt.
x

21-06-2010

Cheaper by the Dozen


Van: Shawn Levy. Met oa Steve Martin, Bonnie Hunt, Piper Perabo, Tom Welling, Hilary Duff, Kevin G. Schmidt, Alyson Stoner, Jacob Smith, Liliana Mumy, Morgan York, Forrest Landis, Blake Woodruff, Brent Kinsman, Shane Kinsman en Aston Kutcher. Het zijn nogal veel acteurs en actrices, maar ik wilde per se alle 12 kinderen erbij zetten. Dit was een grappige film waarin Aston Kutcher zichzelf volledig voor gek zet.

Hank ( Aston Kutcher): [ Beweegt met zijn hand voor zijn gezicht] This is the moneymaker! I'm not that good of an actor! This is how I get the jobs, I know that.

Zo grappig. Er zitten ook grappige dingen in die worden herhaald, zoals de kroonluchter die een stuk of 5 keer naar beneden valt. Steve Martin is wel een leuke acteur, in The Pink Panter speelt hij erg goed en nu ook weer.
Wat ik mij opvalt is dat Alyson Stoner (ook wel bekend van Camp Rock en Step Up) altijd een stoer meisje speelt. Vooral toen ze nog jong was. Zou ze dat expres hebben gedaan of was ze gewoon zo en wilde ze dit aan iedereen laten zien?
De film geeft wel goed weer hoe moeilijk kinderen kunnen zijn. Natuurlijk is het wat overdreven en zijn 12 kinderen ook wel erg veel, maar het bestaat. Vroeger waren er veel van dit soort families en nu nog steeds denk ik. In Nederland daar in tegen komt het niet veel voor, zo ver ik weet.
Dus mocht je zin hebben in een avondje of ochtendje of middagje lachen dan is dit de geschikte film. Het is niet een film die je snel zal vergeten.
x

20-06-2010

MTV Movie Awards

Ik weet dat ik lang niks heb geschreven en dat het eigenlijk te laat is voor dit onderwerp, maar ik wilde het toch graag nog even doen. De uitslagen van de MTV Movie Awards. Ik heb zelf een stukje herhaling kunnen en het was een grappig show. Jammer genoeg is Alice in Wonderland niet in de prijzen gevallen, Twilight daar in tegen heeft bijna alles gewonnen. Hier zijn de uitslagen:

BEST MOVIE
· Alice In Wonderland
· Avatar
· Harry Potter and the Half-Blood Prince
· The Hangover
·
The Twilight Saga: New Moon

BEST FEMALE PERFORMANCE
· Amanda Seyfried – Dear John
· Emma Watson – Harry Potter and the Half-Blood Prince
·
Kirsten Stewart – The Twilight Saga: New Moon
· Sandra Bullock – The Blind Side
· Zoe Saldana – Avatar

BEST MALE PERFORMANCE
· Channing Tatum – Dear John
· Daniel Radcliffe – Harry Potter and the Half-Blood Prince
·
Robert Pattinson – The Twilight Saga: New Moon
· Taylor Lautner – The Twilight Saga: New Moon
· Zac Efron – 17 Again

BEST BREAKOUT STAR
·
Anna Kendrick – Up in the Air
· Chris Pine – Star Trek
· Gabourey Sidibe – Precious: Based on the Novel Push by Sapphire
· Logan Lerman – Percy Jackson and the Olympians: The Lightning Thief
· Quinton Aaron – The Blind Side
· Zach Galifianakis – The Hangover

BEST COMEDIC PERFORMANCE
· Ben Stiller – Night at the Museum: Battle of the Smithsonian
· Bradley Cooper – The Hangover
· Ryan Reynolds – The Proposal
· Sandra Bullock – The Proposal
·
Zach Galifianakis – The Hangover

BEST VILLAIN
· Christoph Waltz – Inglourious Basterds
· Helena Bonham Carter – Alice In Wonderland
· Ken Jeong – The Hangover
· Stephen Lang – Avatar
·
Tom Felton – Harry Potter and the Half-Blood Prince

BEST FIGHT
·
Beyoncé Knowles vs. Ali Larter – Obsessed
· Hugh Jackman and Liev Schreiber vs. Ryan Reynolds – X-Men Origins: Wolverine
· Logan Lerman vs. Jake Abel – Percy Jackson and the Olympians: The Lightning Thief
· Robert Downey Jr. vs. Mark Strong – Sherlock Holmes
· Sam Worthington vs. Stephen Lang – Avatar

BEST KISS
·
Kristen Stewart and Robert Pattinson – The Twilight Saga: New Moon
· Kristen Stewart and Dakota Fanning – The Runaways
· Sandra Bullock and Ryan Reynolds – The Proposal
· Taylor Swift and Taylor Lautner – Valentine’s Day
· Zoe Saldana and Sam Worthington – Avatar

BEST WTF MOMENT
· Betty White – The Proposal, Cops a Feel
· Bill Murray – Zombieland , Bill Murray?! A Zombie?!
· Isabel Lucas – Transformers: Revenge of the Fallen, Unexpected Transformation
·
Ken Jeong – The Hangover , Naked Trunk Surprise
· Megan Fox – Jennifer’s Body, Vomits a Mysterious Black Ooze

GLOBAL SUPERSTAR
·
Robert Pattinson
· Kristen Stewart
· Taylor Lautner
· Johnny Depp
· Daniel Radcliffe

BEST SCARED-AS-SH**T PERFORMANCE (New Category)
· Alison Lohman – Drag Me To Hell
·
Amanda Seyfried – Jennifer’s Body
· Jesse Eisenberg – Zombieland
· Katie Featherston – Paranormal Activity
· Sharlto Copley – District 9

BIGGEST BADASS STAR
· Rain
· Angelina Jolie
· Channing Tatum
· Sam Worthington
· Chris Pine
Zoals ik al zei, Twilight heeft veel fans. De MTV Movie Awards werden ook wel de MTV Kiss Awards genoemd omdat er zo veel gezoend werd tijdens de uitreikingen.Ook heb ik nog een film gezien:

Freedom Writers
Van: Richard LaGravenese. Met oa Hilary Swank, Patrick Dempsey, Scott Glenn, Imelda Staunton en April L. Hernandez. Dit was wel echt een film die me raakte. Het gaf heel duidelijk weer dat er ook kinderen zijn die mensen neerschieten en in bendes zitten. Het slechte aan deze film was dat je gewoon niet kon geloven dat de leerlingen 13 of 14 waren, ze waren veeeeelll te oud. Ik wist niet dat het erg zo ruig aan toe ging in de bende wereld, het is zo heftig. Ik hoop dat ik daar nooit in beland. Nou realiseer ik me dat ik dit wel allemaal zit te vertellen, maar jullie weten helemaal niet waar het over gaat. Het gaat over een lerares (Swank) die in een klas komt met leerlingen die allemaal in bendes zitten. Zij gaat proberen om deze kinderen te helpen met hun problemen. Het einde kan je raden, het is wel een beetje een voorspelbare film. Patrick Dempsey vind ik niet zo goed acteren in deze film, hij speelt te luchtig. Ik snap zijn situatie ook wel maar toch had hij anders kunnen reageren. Toch is het wel een spannende en leuke film om te kijken.
x

09-06-2010

Forrest Gump

Van: Robert Zemeckis. Met oa Tom Hanks, Robin Wright en Gary Sinise. Wat een film! Je verveelt je echt geen seconde. IN het begin dacht ik even dat het een maandverband reclame was, vanwege het veertje dat op een maandverband leek, maar dat was niet zo. De film is best lang dus je moet wel even de tijd hebben. Ik vind het accent dat Tom Hanks heeft zo geweldig, dat hij dat gewoon kan zonder dat hij dat accent ook echt heeft. Het verhaal is zielig, grappig, interessant en mooi tegelijk. Forrest maakt 3 keer mee dat er een president wordt neergeschoten en hij heeft de 'shit happens' bedacht. Ik vind het zo goed ingebeeld allemaal. Speciaal voor deze film heb ik wat quotes uitgezocht zodat jullie een goede indruk krijgen van de humor.
Forrest Gump: My momma always said, "Life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get."

[repeated line]
Forrest Gump: Stupid is as stupid does

Bumper Sticker Guy: [running after Forrest] Hey man! Hey listen, I was wondering if you might help me. 'Cause I'm in the bumper sticker business and I've been trying to think of a good slogan, and since you've been such a big inspiration to the people around here I thought you might be able to help me jump into - WOAH! Man, you just ran through a big pile of dog shit!
Forrest Gump: It happens.
Bumper Sticker guy: What, shit?
Forrest Gump: Sometimes.

Dorothy Harris: Are you coming along?
Young Forrest Gump: Mama said not to be taking rides from strangers.
Dorothy Harris: This is the bus to school.
Young Forrest Gump: I'm Forrest, Forrest Gump.
Dorothy Harris: I'm Dorothy Harris.
Young Forrest Gump: Well, now we ain't strangers anymore.

Forrest Gump: One day it started raining, and it didn't quit for four months. We been through every kind of rain there is. Little bitty stingin' rain... and big ol' fat rain. Rain that flew in sideways. And sometimes rain even seemed to come straight up from underneath. Shoot, it even rained at night...

Dat was het wel. Enjoy!
x

02-06-2010

The Truman Show


Van: Peter Weir. Met oa Jim Carrey, Laura Linney en Ed Harris. Deze film is echt een bijzondere ervaring. Het is gewoon bijzonder om zo goed iemand te neppen, aan de andere kant is het gemeen. Wat ik erg leuk vond was dat je de reacties van de kijkers kan zien. Toen bedacht ik me dat hetzelfde wel eens echt zou kunnen gebeuren, het zou me niks verbazen als Hollywood daar mee komt. Dat plan gaat geloof ik wel tegen de mensen rechten in. Anyway, de film is de moeite zeker waard. Ik was zo geschokt, zeg je dat zo? Op bepaalde momenten dat ik mijn adem gewoon in hield. Nu even iets anders, muziek. Ik heb iemand gevonden waarvan ik zijn stem heel mooi vind, hij heet Adam Lambert en zijn lied Whataya want from me is een grote hit in Nederland. Zou je een keertje ernaar willen luisteren?
x

01-06-2010

Epic Movie


Van: Jason Friedberg en Aaron Seltzer. Met oa Kal Penn, Adam Campbell, Jayma Mays en Faune A. Chambers. Dit was een grappige en vreemde film. Veel bekende films worden belachelijk gemaakt, Narnia wordt Gnarnia (de G spreek je niet uit) en Willie Wonka gebruik stukje mens om zijn chocolade zo lekker te maken. Leuk bedacht hoor, maar ik had meer verwacht. Het was geen goede film, ik denk ook niet dat dat de bedoeling was. Ik ben verbaast dat Kal Penn zo'n film heeft gekozen. Hij speelde namelijk erg goed in de serie House, hij lijkt me gewoon geen type die dit soort films kiest. Verder heb ik nog een leuke update over Johnny Depp: Hij is de enige acteur in de hele wereld die twee keer in een film heeft gespeeld die meer dan een miljard opleverde. Dat is zo fantastisch. Kijk vanavond naar The Truman Show, op veronica om 20.30uur. Jammer genoeg is de mei maand film maand afgelopen =(.
x

28-05-2010

PS. I love you


Van: Richard LaGravenese. Met oa Hilary Swank, Gerard Butler en Lisa Kudrow. Een huilfilm, voor mij dan. Ik had traantjes in mijn ogen en dat gebeurd niet vaak. Misschien kwam het doordat ik medelijden had of doordat Hilary het zo geweldig bracht. Het is wel echt een meidenfilm, dus mannen pas op! Ik had de film opgenomen en heb daardoor het einde niet gezien, kunnen jullie mij vertellen wat er gebeurde? Ik had nog nooit een film gezien met Gerard Butler en ik wist ook niet dat hij zo leuk acteerde. Voordat The Bountyhunter uit kwam had ik nog nooit van hem gehoord, tijd voor een beetje onderzoek. Verder is het een originele film en als ik ooit een man verlies wil ik dat hij dit ook doet.
Zaterdag moet! je echt naar Epic Movie kijken, om 21.30uur op Veronica. De meimaand filmmaand is bijna afgelopen :(. Jammer voor mensen zoals ik, die erg van films houden. Maar kijken alstublieft.
x

26-05-2010

NCIS


Ik heb besloten ook serie's te gaan doen, dus hier is de eerste. Dan heb je ook de kans om eens te kijken op tv.
Van: moeilijk te bepalen, sorry. Met oa Mark Harmon (Leroy Jethro Gibbs), Micheal Weatherly (Antony ''Tony'' Dinozzo) , Sean Murray (Timothy McGee), Cote de Pablo (Ziva David), Pauley Perrette (Abby ''Abs'' Scuito) en David McCallum (Dr. Donald ''Ducky'' Mallard). Deze serie is een grote hit in de V.S. en hier ook geloof ik. Ik ben echt een grote fan en vind het ook niet erg om afleveringen vaker te zien. De seizoenen worden door elkaar heen gegooid dus als je ze netjes achter elkaar wilt zien moet je hem op DVD kopen. De serie gaat over een team dat moorden op mariniers onderzoekt. Daar komen veel verassingen bij, leuke grapjes en interessante film weetje van Dinozzo. Iedereen heeft zo zijn of haar eigen bijnaam, die heb ik er ook bij gezet. Als je de kans hebt om een keer te kijken moet je dat zeker doen. Het moeilijke van een serie is dat je soms dingen niet snapt, maar als je het gaat volgen wordt alles duidelijk. Ik volg het al vanaf dag 1 en ben sindsdien verslaafd geraakt. NCIS, zondag op Veronica 20.30 uur en meteen daarna NCIS:LA en dinsdag twee keer op SBS6 om 20.30 uur.
x

24-05-2010

Awakenings


Van: Penny Marshall. Met oa Robert de Niro, Robin Williams en Julie Kavner. Ik word al blij als ik Robert de Niro zie staan als acteur bij een film en als je dan ook nog van je moeder hoort dat het een hele goede film is dan moet je hem wel zien. Dat heb ik dus ook gedaan en ik heb de hele tijd zwijgend en vol verbazing zitten kijken. Ik heb nog nooit zo'n goed geacteerde film gezien. Ik zei wel dat ik dat niet goed kon inschatten, maar dit keer is er niemand die mij tegen zou spreken. Het is een waar gebeurd verhaal en een verfilming van een boek, daardoor krijg je zo'n leuk tekstje op het einde wat er verder gebeurde. Het verhaal is magisch en ongelofelijk, je wilt niet dat de film ophoudt en dat het zo eindigt als het eindigt. Ik ben niet zo dom om het einde te verklappen, dat zou sneu zijn. Wat nog meer sneu is dat niemand mijn blog volgt, maar dat komt nog wel. Ik ben van plan wat vriendinnen en vrienden erover te vertellen alleen schaam ik me er een beetje voor. Kijk de film maar gewoon, je kan hem echt op elke gelegenheid kijken. Ik ga eens uitzoeken hoe je het voor mekaar krijgt dat mensen je gaan volgen.
x

22-05-2010

Hitch


Van: Andy Tennant. Met oa Will Smith, Eva Mendes, Kevin James en Amber Valletta. Wat zal ik over deze film zeggen, leuk? Gezellig? Ja, het is een leuke film voor een gezellig avondje op de bank. Het is ook een originele film met veel afwisseling, maar ik ben er niet weg van. Liefhebbers van romantisch komedie's moeten deze film zeker zien. Als je meer van actie en spanning houdt, zoals ik, kan je deze overslaan. Will Smiths acteer presentatie's zijn erg goed, hij is dan ook wel een geweldige acteur. De laatste tijd heb ik niet meer echt iets van hem gehoord. Ik wil Hancock heel graag zien, en er komt een Men in Black 3. Eva Mendes is niet een actrice waarbij ik sta te springen maar dat is gewoon een persoonlijke mening. Toch is het een leuke film om te zien.

14-05-2010

Alice in Wonderland


Van: Tim Burton. Met oa Mia Wasikowska, Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Anne Hathaway en Alan Rickman. Jullie hebben er vast wel van gehoord, de nieuwste Alice in Wonderland. Het moest een soort van vervolg zijn op de vorige Alice in Wonderland films. Tim Burton heeft weer een mooi werk geleverd, maar het kostte dan ook wel erg veel. De film was, nee is in 3D in de bioscoop, maar niet voor heel lang meer. Het acteer werk is goed gedaan en ja, natuurlijk vind ik Johnny Depp helemaal fantastisch. Mia Wasikowska heeft nu een goed begin voor een leuke acteer carriere. Het enige nadeel vond ik dat de emoties wat oppervlakkig waren en het liedje bij de aftiteling. Avril Lavigne moet niet meer zulke liedjes zingen. Nieuwsgierig: http://www.youtube.com/watch?v=NZ_fBiJn9LA . De film is op 1 juni op DVD. Misschien gaat Tim Burton nog een vervolg maken omdat de film ongeveer $36 miljoen (als ik het me goed herinner) heeft opgeleverd. Ik zou het niet erg vinden =D. Het plaatje wil maar niet uploaden, sorry.
x

12-05-2010

The English Patient

Van: Anthony Minghella. Met oa Ralph Fiennes, Juliette Binoche en Willem Dafoe.
Ik heb nog nooit zo'n lange film gezien! De film duurt drie en een half uur dus je moet wel even tijd hebben, geduld en zin. Het is een mooie film, makkelijk te begrijpen en je leeft mee met de personages. Ralph Fiennes heeft een fantastisch soort van kostuum aan, het lijkt net echt. Ik herkende hem bijna niet. Deze film heeft 9(!) oscars, 41 andere awards en 37 nominaties op zijn naam staan. Dat is een hele reputatie, applausje! Meer weet ik er niet over te vertellen.
De volgende keer doe ik Alice in Wonderland van mijn favoriete regisseur Tim Burton. Daar heb ik nu al zin in.
x

11-05-2010

The Clearing

Van: Pieter Jan Brugge. Met oa Robert Redford, Helen Mirren en Willem Dafoe. Dit is nou echt een film waarbij je van begin tot eind geinteresseerd zit te kijken. Het einde kan je wel een beetje voorspellen als je goed en logisch nadenkt. Ik hou van een happy end en dat heeft deze film nou niet echt. Er kan geen happy end aan zitten. De regisseur klinkt heel Nederlands en dat is hij ook. Wat leuk dat een Nederlandse regisseur zo'n goede film heeft gemaakt. Daar wordt ik echt blij van. Het acteerwerk was geweldig en dat kan ik met zekerheid zeggen dit keer. Ik vind Willem Dafoe echt een enge man en door deze film nog meer.
In mijn tweede post vroeg ik me af of Mary Nighy de dochter is van Bill Nighy en dat is ook echt zo. Alleen Mary is niet zo bekend als haar vader, tenminste ik had nog nooit van haar gehoord. Ik moet nog veel dingen ontdekken met blogs volgen enzo, maar ik ga proberen dat veel mensen dit gaan lezen anders doe ik dit voor niks.
x

10-05-2010

Step up 2: The streets

Van: Jon Chu. Met oa: Briana Evigan, Robert Hoffman en Adam g. Sevani.
Mooie film, gewoon een mooie film. Ik vond de stukken waarin ze dansten geweldig, maar daar heb ik een soort van bewondering voor. Het acteer werk was niet fantastisch ofzo, het kan er mee door. Ik ben ook niet degene die kan zeggen of het goed was geacteerd of slecht. Als je gewoon zin hebt in wat mooie dansacts en drama moet je deze vooral eens kijken.
Sorry voor het mislukte plaatje, maar ik moest deze post even snel afmaken.
x

07-05-2010

Marie Antoinette


Van Sofia Coppola (dochter van Francis Ford Coppola). Met oa: Kirsten Dunst, Jason Schwartzman, Danny huston en Judy Davis.
Ik had deze film al een keer gezien en vond hem toen al fantastisch. Het is wel meer een meisjes film, vanwege de meisjes dingen die erin voorkomen. Dit keer snapte ik de film ook beter omdat ik op school net de franse revolutie had gehad. De kostuums zijn fantastisch en de filmlocatie's ook. De film is ook echt in Versailles (waar het allemaal afspeelt) opgenomen en dat levert hele mooie beelden op. Er speelt een vrouw in die heet Mary Nighy, zou zij de dochter van Bill Nighy zijn? Of is het gewoon toeval. Nou dat vind ik wel even genoeg over deze film, als je nog vragen hebt moet je die vooral stellen.
Ik heb een grote mededeling: ik heb nog nooit een film uit de twilight reeks gezien en ook de boeken niet gelezen. Het wordt dus hoog tijd om dat eens te gaan doen, maar alleen de films kijken. Wow ik heb net een plaatje erin gezet en het past precies.
x

Waarom?

Tja, waarom ben ik hieraan begonnen, omdat ik het leuk vind. De naam, ik kon zo snel niks anders bedenken en het klinkt leuk. Ze hebben mijn lievelings lettertype niet :(. De eerste teleurstelling en vast niet de laatste. Ik ga jullie telkens vertellen wat ik van een film vond die ik dezelfde dag of week nog heb gekeken. Even wat belangrijke feitjes:
Favoriete film: Pirates of the Caribbean
Favoriete acteur: Johnny Depp (L)
Favoriete actrice: Kirsten Dunst (eigenlijk heb ik geen favoriete actrice, maar ik word wel altijd blij als ik hoor dat zij in de film speelt die ik ga kijken)
Meer belangrijke dingen zijn er niet en soms zet ik plaatjes bij de films soms ook niet, alleen als ik er zin in heb.
x