28-05-2010

PS. I love you


Van: Richard LaGravenese. Met oa Hilary Swank, Gerard Butler en Lisa Kudrow. Een huilfilm, voor mij dan. Ik had traantjes in mijn ogen en dat gebeurd niet vaak. Misschien kwam het doordat ik medelijden had of doordat Hilary het zo geweldig bracht. Het is wel echt een meidenfilm, dus mannen pas op! Ik had de film opgenomen en heb daardoor het einde niet gezien, kunnen jullie mij vertellen wat er gebeurde? Ik had nog nooit een film gezien met Gerard Butler en ik wist ook niet dat hij zo leuk acteerde. Voordat The Bountyhunter uit kwam had ik nog nooit van hem gehoord, tijd voor een beetje onderzoek. Verder is het een originele film en als ik ooit een man verlies wil ik dat hij dit ook doet.
Zaterdag moet! je echt naar Epic Movie kijken, om 21.30uur op Veronica. De meimaand filmmaand is bijna afgelopen :(. Jammer voor mensen zoals ik, die erg van films houden. Maar kijken alstublieft.
x

26-05-2010

NCIS


Ik heb besloten ook serie's te gaan doen, dus hier is de eerste. Dan heb je ook de kans om eens te kijken op tv.
Van: moeilijk te bepalen, sorry. Met oa Mark Harmon (Leroy Jethro Gibbs), Micheal Weatherly (Antony ''Tony'' Dinozzo) , Sean Murray (Timothy McGee), Cote de Pablo (Ziva David), Pauley Perrette (Abby ''Abs'' Scuito) en David McCallum (Dr. Donald ''Ducky'' Mallard). Deze serie is een grote hit in de V.S. en hier ook geloof ik. Ik ben echt een grote fan en vind het ook niet erg om afleveringen vaker te zien. De seizoenen worden door elkaar heen gegooid dus als je ze netjes achter elkaar wilt zien moet je hem op DVD kopen. De serie gaat over een team dat moorden op mariniers onderzoekt. Daar komen veel verassingen bij, leuke grapjes en interessante film weetje van Dinozzo. Iedereen heeft zo zijn of haar eigen bijnaam, die heb ik er ook bij gezet. Als je de kans hebt om een keer te kijken moet je dat zeker doen. Het moeilijke van een serie is dat je soms dingen niet snapt, maar als je het gaat volgen wordt alles duidelijk. Ik volg het al vanaf dag 1 en ben sindsdien verslaafd geraakt. NCIS, zondag op Veronica 20.30 uur en meteen daarna NCIS:LA en dinsdag twee keer op SBS6 om 20.30 uur.
x

24-05-2010

Awakenings


Van: Penny Marshall. Met oa Robert de Niro, Robin Williams en Julie Kavner. Ik word al blij als ik Robert de Niro zie staan als acteur bij een film en als je dan ook nog van je moeder hoort dat het een hele goede film is dan moet je hem wel zien. Dat heb ik dus ook gedaan en ik heb de hele tijd zwijgend en vol verbazing zitten kijken. Ik heb nog nooit zo'n goed geacteerde film gezien. Ik zei wel dat ik dat niet goed kon inschatten, maar dit keer is er niemand die mij tegen zou spreken. Het is een waar gebeurd verhaal en een verfilming van een boek, daardoor krijg je zo'n leuk tekstje op het einde wat er verder gebeurde. Het verhaal is magisch en ongelofelijk, je wilt niet dat de film ophoudt en dat het zo eindigt als het eindigt. Ik ben niet zo dom om het einde te verklappen, dat zou sneu zijn. Wat nog meer sneu is dat niemand mijn blog volgt, maar dat komt nog wel. Ik ben van plan wat vriendinnen en vrienden erover te vertellen alleen schaam ik me er een beetje voor. Kijk de film maar gewoon, je kan hem echt op elke gelegenheid kijken. Ik ga eens uitzoeken hoe je het voor mekaar krijgt dat mensen je gaan volgen.
x

22-05-2010

Hitch


Van: Andy Tennant. Met oa Will Smith, Eva Mendes, Kevin James en Amber Valletta. Wat zal ik over deze film zeggen, leuk? Gezellig? Ja, het is een leuke film voor een gezellig avondje op de bank. Het is ook een originele film met veel afwisseling, maar ik ben er niet weg van. Liefhebbers van romantisch komedie's moeten deze film zeker zien. Als je meer van actie en spanning houdt, zoals ik, kan je deze overslaan. Will Smiths acteer presentatie's zijn erg goed, hij is dan ook wel een geweldige acteur. De laatste tijd heb ik niet meer echt iets van hem gehoord. Ik wil Hancock heel graag zien, en er komt een Men in Black 3. Eva Mendes is niet een actrice waarbij ik sta te springen maar dat is gewoon een persoonlijke mening. Toch is het een leuke film om te zien.

14-05-2010

Alice in Wonderland


Van: Tim Burton. Met oa Mia Wasikowska, Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Anne Hathaway en Alan Rickman. Jullie hebben er vast wel van gehoord, de nieuwste Alice in Wonderland. Het moest een soort van vervolg zijn op de vorige Alice in Wonderland films. Tim Burton heeft weer een mooi werk geleverd, maar het kostte dan ook wel erg veel. De film was, nee is in 3D in de bioscoop, maar niet voor heel lang meer. Het acteer werk is goed gedaan en ja, natuurlijk vind ik Johnny Depp helemaal fantastisch. Mia Wasikowska heeft nu een goed begin voor een leuke acteer carriere. Het enige nadeel vond ik dat de emoties wat oppervlakkig waren en het liedje bij de aftiteling. Avril Lavigne moet niet meer zulke liedjes zingen. Nieuwsgierig: http://www.youtube.com/watch?v=NZ_fBiJn9LA . De film is op 1 juni op DVD. Misschien gaat Tim Burton nog een vervolg maken omdat de film ongeveer $36 miljoen (als ik het me goed herinner) heeft opgeleverd. Ik zou het niet erg vinden =D. Het plaatje wil maar niet uploaden, sorry.
x

12-05-2010

The English Patient

Van: Anthony Minghella. Met oa Ralph Fiennes, Juliette Binoche en Willem Dafoe.
Ik heb nog nooit zo'n lange film gezien! De film duurt drie en een half uur dus je moet wel even tijd hebben, geduld en zin. Het is een mooie film, makkelijk te begrijpen en je leeft mee met de personages. Ralph Fiennes heeft een fantastisch soort van kostuum aan, het lijkt net echt. Ik herkende hem bijna niet. Deze film heeft 9(!) oscars, 41 andere awards en 37 nominaties op zijn naam staan. Dat is een hele reputatie, applausje! Meer weet ik er niet over te vertellen.
De volgende keer doe ik Alice in Wonderland van mijn favoriete regisseur Tim Burton. Daar heb ik nu al zin in.
x

11-05-2010

The Clearing

Van: Pieter Jan Brugge. Met oa Robert Redford, Helen Mirren en Willem Dafoe. Dit is nou echt een film waarbij je van begin tot eind geinteresseerd zit te kijken. Het einde kan je wel een beetje voorspellen als je goed en logisch nadenkt. Ik hou van een happy end en dat heeft deze film nou niet echt. Er kan geen happy end aan zitten. De regisseur klinkt heel Nederlands en dat is hij ook. Wat leuk dat een Nederlandse regisseur zo'n goede film heeft gemaakt. Daar wordt ik echt blij van. Het acteerwerk was geweldig en dat kan ik met zekerheid zeggen dit keer. Ik vind Willem Dafoe echt een enge man en door deze film nog meer.
In mijn tweede post vroeg ik me af of Mary Nighy de dochter is van Bill Nighy en dat is ook echt zo. Alleen Mary is niet zo bekend als haar vader, tenminste ik had nog nooit van haar gehoord. Ik moet nog veel dingen ontdekken met blogs volgen enzo, maar ik ga proberen dat veel mensen dit gaan lezen anders doe ik dit voor niks.
x

10-05-2010

Step up 2: The streets

Van: Jon Chu. Met oa: Briana Evigan, Robert Hoffman en Adam g. Sevani.
Mooie film, gewoon een mooie film. Ik vond de stukken waarin ze dansten geweldig, maar daar heb ik een soort van bewondering voor. Het acteer werk was niet fantastisch ofzo, het kan er mee door. Ik ben ook niet degene die kan zeggen of het goed was geacteerd of slecht. Als je gewoon zin hebt in wat mooie dansacts en drama moet je deze vooral eens kijken.
Sorry voor het mislukte plaatje, maar ik moest deze post even snel afmaken.
x

07-05-2010

Marie Antoinette


Van Sofia Coppola (dochter van Francis Ford Coppola). Met oa: Kirsten Dunst, Jason Schwartzman, Danny huston en Judy Davis.
Ik had deze film al een keer gezien en vond hem toen al fantastisch. Het is wel meer een meisjes film, vanwege de meisjes dingen die erin voorkomen. Dit keer snapte ik de film ook beter omdat ik op school net de franse revolutie had gehad. De kostuums zijn fantastisch en de filmlocatie's ook. De film is ook echt in Versailles (waar het allemaal afspeelt) opgenomen en dat levert hele mooie beelden op. Er speelt een vrouw in die heet Mary Nighy, zou zij de dochter van Bill Nighy zijn? Of is het gewoon toeval. Nou dat vind ik wel even genoeg over deze film, als je nog vragen hebt moet je die vooral stellen.
Ik heb een grote mededeling: ik heb nog nooit een film uit de twilight reeks gezien en ook de boeken niet gelezen. Het wordt dus hoog tijd om dat eens te gaan doen, maar alleen de films kijken. Wow ik heb net een plaatje erin gezet en het past precies.
x

Waarom?

Tja, waarom ben ik hieraan begonnen, omdat ik het leuk vind. De naam, ik kon zo snel niks anders bedenken en het klinkt leuk. Ze hebben mijn lievelings lettertype niet :(. De eerste teleurstelling en vast niet de laatste. Ik ga jullie telkens vertellen wat ik van een film vond die ik dezelfde dag of week nog heb gekeken. Even wat belangrijke feitjes:
Favoriete film: Pirates of the Caribbean
Favoriete acteur: Johnny Depp (L)
Favoriete actrice: Kirsten Dunst (eigenlijk heb ik geen favoriete actrice, maar ik word wel altijd blij als ik hoor dat zij in de film speelt die ik ga kijken)
Meer belangrijke dingen zijn er niet en soms zet ik plaatjes bij de films soms ook niet, alleen als ik er zin in heb.
x