
Van: Matt Reeves. Met oa: Micheal Stahl-David, Mike Vogel, T. J. Miller, Jessica Lucas, Lizzy Caplan en Odette Yustman. Een groepje mensen legt vast hoe zij een vriendin gaan redden in Manhattan, New York terwijl een wezen de stad aanvalt. De techniek om deze film op te nemen heet 'found footage'. Ik vind het een creatieve manier en het maakt een film realistischer. Deze film was niet realistisch maar wel goed spannend. Lopen in de donkere metro gangen terwijl er enge wezens rondlopen, ik zou het niet doen. Doordat ik niet realiseerde echt dat het een film is, ik wist wel dat het een film is maar ik lette er niet, heb ik ook niet zo gelet op het acteer werk. Het blijkt dat dit heel goed is want het was geloofwaardig. Toen de film was afgelopen had ik wel zo'n gevoel van: is dit het? echt waar? Het voelde niet alsof het klaar was, ik ben zo nieuwsgierig hoe is het afgelopen, maar er is geen deel twee. Dus het is echt waard om het te kijken, maar je moet wel van spanning houden en je fantasie kunnen gebruiken. Ik vond het prachtig dat altijd New York wordt gebruikt om rampen te laten afspelen. Het is wel typisch. Dit komt omdat al die films Amerikaans zijn, maar toch. Toen ik Cloverfield ging opzoeken op de imdb.com zag ik meteen voor me hoe die spanning voor het uitkomen van deze film was geweest. Zouden mensen erin zijn getrapt?
X
