14-07-2010

The Hurt Locker


Van: Kathryn Bigelow. Met oa Jeremy Renner, Anthony Mackie en Brian Geraghty. Een film die 6, ja 6 oscars op zijn naam heeft staan. Dat is het ook wel waard, maar ik had hem net iets beter verwacht. Wat heel jammer was dat ik de DVD had gehuurd en nu zaten er krassen op dus soms haperde de film. Ondanks dat was het een waanzinnige film. Het gaf zo duidelijk weer hoe alles in Irak eraan toe gaat. Het was dan ook niet zo'n standaard oorlogsfilm. Er zat veel spanning in en het was totaal niet voorspelbaar. Toen ik even op de DVD hoes keek was ik verrast dat deze film door een vrouw is gemaakt. Over het algemeen zijn er minder vrouwelijke regisseurs en vaak kiezen ze dan voor romantische komedies. Blijkbaar had zij het idee om daar verandering in te brengen. Ik vind dat Jeremy Renner er goed speelde. Hij liet dan toch wel weer zien dat het een film was, misschien is dat slecht, misschien is dat goed. Dat weet ik niet zo goed. Mijn vader had ook nog even tussendoor uitgelegd hoe ze oorlog voeren in Irak en dat maakte deze hele film veel duidelijker. Een echte aanrader!
Voordat ik op vakantie ga wil ik het ook nog even over de serie flash forward hebben.
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten